Guvernul creează un business nou

Declaraţia unică ce va intra în vigoare pentru 2011 generează un business de minim 23,5 milioane anual pentru 3 firme, prin obligativitatea depunerii online a declaraţiei de către toate firmele în baza semnăturii electronice. Practic, toate firmele din România sunt obligate să aibă o semnătură electronică. La un preţ mediu de 47 de euro şi minim 500.000 de firme active, iată un frumos început de an. Ceea ce vă doresc şi vouă! Un 2011 prosper!

8 Comments

  1. Ce, te miră? Stai să vezi belşug pe capul firmelor ălora când semnătura electronică va deveni obligatorie şi pentru persoanele fizice! Suntem în an pre-electoral, şi partidul are nevoie de bani!

  2. Mda … in primul rând, La Mulți Ani, Cristi!
    În al doilea rând … nașpa! ce fac toate firmele mici care depuneau declarațiile cu mâna/discheta/stick-ul contabilului (myself included)? sau mai rău, firmele care n-au nici măcar un amărât de PC?
    Presupun că firmele de contabilitate își vor instala câte 30-40 de certificate pe sistemele lor, pentru fiecare sereleu pe care îl administrează contabil, și-apoi să te ții erori la generarea PDF-ului!
    Nici nu m-am uitat pe la cei 3 furnizori de certificate, pot instala certificatul pe un linux?
    În fine, e prea devreme să mă enervez că iar am o treabă în plus de făcut.
    Totuși, on the long run, cred că depunerea asta unică va fi benefică, după ce ne lămurim cu toții ce-au în cap guvernanții și se vor face cel 5 milioane de corecturi la proceduri, pdf-uri și xml-uri.

  3. fish

    eh, dac’ai shti ca exact acelashi lucru era pregatit daca era alta culoare la putere 😀

  4. Nu ştiu ce sau cât ştii tu, dar în 2006 eu am pus pe roate o autoritate de certificare pentru semnătura electronică în baza unor proiecte asemănătoare 😉

    Ideea declaraţiei unice este, desigur, una corectă şi era chiar jenant că în 2010 încă se mai plimbau firmele cu dischete pe la autorităţile statului. Nu văd însă necesitatea semnăturii electronice. Şi acum erau 2-3 instituţii unde se raporta online (vorba vine, că după aia trebuia să te duci cu declaraţia printată să fie validată :D) fără semnătură electronică. Se putea găsi un sistem mai simplu – cu token, de exemplu, cum e la bănci, sau cu un certificat digital emis chiar de ANAF (cum era la SEAP la un moment dat, sau la Banca Transilvania). În definitiv, acele declaraţii nu conţin nimic confidenţial (eventual, CNP angajaţilor, dar şi aici se putea găsi o metodă de codificare) şi nici nu necesită supra-autentificare.

  5. Şi acum urmează să-mi spui că şi eu am nevoie de una. Că la ora asta îmi scapă utilitatea ei la un biznis mărunt.

    • Da, toate firmele vor avea nevoie, inclusiv a ta, exclusiv pentru depunerea declaraţiei unice online. Acum, fie că o vei lua tu, fie firma de contabilitate pentru tine, de plătit tot tu o plăteşti.

  6. Apropo de ce vorbeam noi cu ţăranul care n-are calculator sau internet să depună declaraţiile…până la urmă nici civilizaţia romană nu s-a impus cu vorba bună…

    • Revin la înâeleapta vorbă a lui Prigoană, nu există ţări civilizate, ci ţări bine amendate. Pe de altă parte însă, pentru uzul preconizat, semnătura electronică e o exagerare.

Comments are closed