Întrucât mă pregătesc să vând maşina într-o lună-două pentru un upgrade mi-am făcut nişte calculele. Cheltuielile în cei doi ani cât am avut-o sunt în jur de 1 leu/km, incluzând: diferenţa între preţul cu care am cumpărat-o şi cel cu care o vând, 2 rânduri de CASCO+RCA, 2 rovignete, 2 revizii, caucicuri noi vară/iarnă, set jante de aliaj + benzina. Nu am inclus amenzile, impozitul şi locul de parcare (ultimele două oricum, penibil de mici)Deci, mai ieftin decât taxiul. Apropo de asta, întrucât calculele nu au cum să fie mult diferite în cazul taximetriştilor, întrebarea este cum de supravieţuiesc cu tarifele de 1,39 din care trebuie să plătească salarii, chirii, taxe la stat (chiar şi în condiţii de evaziune deşi mie doar o singură dată nu mi s-a dat bon fiscal – OK, nu circul atât de des, dar orişicât, nu cred că făceau excepţie în cazul meu). Cu toate acestea, sunt exagerat de multe taxiuri în Bucureşti – şi cam în toate oraşele pe unde am fost. În unele oraşe (de exemplu Deva şi Hunedoara), taximetriştii funcţionează ca o casă de comenzi, făcând cumpărături sau livrări. Nu se plăteşte suplimentar, doar tariful cursei, care la nivelul acelor oraşe e cât două îngheţate.
Posted inPolitice
Conteaza si cati kilometrii faci, daca imparti RCA + CASCO la 10k e o chestie la 100k e alta. Conteaza tipul de masina si cat se depreciaza in 2 ani. Ce intelegeri sunt intre firme si asigurari etc. Dar nu sunt taximetrist deci nu stiu exact calcului, dar se pare ca le convine altfel nu ar fi.
Cred că modelul de business este altul. Nu sunt foarte sigur, dar cum bonurile fiscale pe care le primesc sunt de la PFA-uri, cred că şoferii plătesc doar o taxă de „dispecerat” şi eventual „franşiza”. La câteva sute de maşini ar putea funcţiona.
Taximetristul iese mai ieftin. Banuiesc ca tu nu ai Logan pe GPL…
Parţial corect. GPL-ul este mai ieftin ca benzina, dar consumul este mai mare astfel că diferenţa nu este chiar atât de semnificativă şi taximetristul mai „compensează” cu alte cheltuieli (pe care eu nu le am). Eu făcusem un calcul mai demult şi diferenţa era cam de 5 lei/100 km. Acum că s-a dus benzina mai sus şi GPL a mai scăzut poate să fie un ceva mai mare. Dar oricum, chiar şi un 10 lei/100 km tot înseamnă doar 10 bani „câştig”, maxim 500 de lei pe an.