PD gândeşte altfel!

Nici că se putea un slogan de campanie mai bun! Păi nu?

  • lansează premierul în budigăi pe marginea piscinei (ăilalţi sunt la cravată şi costum);
  • oferă cu generozitate sarmale în parcuri (ăilalţi dau mici);
  • se aliază cu partide pe cale de dispariţie (mă rog, aici s-ar asemăna cu PNL care a invitat PNŢCD…);
  • promit salarii de o mie de iepuroi (ăilalţii nici măcar o treime);

Succesuri!

PS Iulian, mai eşti pe-aici, sau te-ai ascuns de ruşine?

    10 Comments

    1. N-as trata cu atata lejeritate acest slogan. Pare gandit si testat. Oricum … una din cele mai bune realizari ale PD-list-ilor din ultima perioada. Destul de participativ de memorabil, de promitator, de customizabil … si mai ales usor de pus intr-o ecuatie noi vs restul lumii.

      Oricum nu mi se pare vulnerabil prin comparatii altfel decat celelalte partide ca atunci il legitimezi ca pol.

      Mai degraba vad un atac temporal (ca azi la Crin) altfel decat in trecut eventual altfel … decat basescu (Ex: declaratie Base : romania nu are nevoie de autostrazi vs miile lor de km din „promisiune”) desinici asta nu mi-e limpede daca fragmenteaza polul.

      Si evident asocieri apolitice gen: Gandim(este) liber vs Gandim altfel

    2. Cristi, părerea mea este că sloganul este total neinspirat. Lăsând miştourile la o parte (yeap, me included), sloganul acesta are o mare problemă: accentuează demagogia unui partid acuzat deja de demagogie. Spun că ei gândesc „altfel” – dar vin cu promisiuni greţos populiste, dau şi ei mită electorală fără jenă, vin cu aceiaşi politicieni „penali”…
      Sloganul trebuie să se şi potrivească în context.

    3. Liviu

      Si mie mi se pare un slogan prost si imi trec repede prin cap doua motive.

      Una la mana, are o ambiguitate de rau augur – „gandim altfel” decat adversarii nostri, bun, dar nu cumva gandim „altfel” si decat electoratul pe care speram sa=l seducem? Asta nu cred ca miroase a bine.

      Doua la mana, suna a deja vu, pare ca e luat de undeva, chiar daca nu e Sloganul BCR este „gandim la fel”, de pilda.

      In concluzie, tara de ganditori, ce mai – pacat ca nu se vede 🙂

    4. In comunicarea politica romaneasca tot suna a deja-vu. Nimic nou. Aceleasi teme, aceleasi diferente, aceleasi greseli.

      Ai dreptate Cristi. Sloganul pare gandit. Cam vreo doua saptamani ca de obicei. Strategia de campanie in politica romaneasca se face in pripa dintotdeauna. De ce? Pentru ca odata trasate locurile (putere sau opozitie) fiecare isi vede de „ciolanul” lui. Iar cand febra alegerilor ii cuprinde apare celebra atitudine hei-rup-ista specifica romanilor.

    5. @Liviu, „good point” cu ambiguitatea… PD este un partid ambiguu, adoptând până acum o strategie de tip „catch all” care a dat rezultate o vreme. Sloganul continuă această ambiguitate, nedând o direcţie clară. Altfel nu înseamnă automat mai bine, poate însemna chiar mai rău. În plus, accentuează ideea de partid care se autoizolează.
      În condiţiile în care ei se comportă la fel ca celelalte partide, faptul că sunt altfel se poate referi, de exemplu, la izolare, incapacitate de comunicare şi negociere şi poate îndepărta un electorat pragmatic.

    6. Matei

      Sloganul PDL este batranior. Are vreo 10 ani!
      In 1998, prin august cred, Valeriu Stoica, sef la PNL, a incercat sa individualizeze PNL, sa-l diatanteze de CDR, partidul printr-o campanie de PR. Era vorba de un „nou concept politic, de un nou mod de a face politica, de a arata ca PNL este un partid apropiat de oamneni, de dorintele si aspiratiile lui!”. Nu va suna cunoscut? Lansarea s/a facut la o reuniunea a TNL, la scoala de vara! Pregatirea conceptului a durat mai putin de o luna! In spre mijlocul lui iulie au anuntat ca vor face o revolutie, iar in august au inceput-o!Sloganul era: Vrei Altfel!

    7. mai baieti … pai daca orientare/ideologie/consecventa … suntem de acord ca „NU E” … de ce-o cautati in slogan?

      Daca vreti sa discutam despre consecventa: uitati-va la imaginile cu pricina si-o sa vedti ca numele partidului e scris diferit pe ecran fata de print (cu minus/fara minus).

      Daca insa vorbim de slogan … incercati blind test-uri cu „alegatorii medii”.

      @cristi … nu contest demagogia/populismul sloganului ci doar metoda de combatere 🙂
      @matei … si totusi in 2000 … castigator a fost „schimbarea schimbarii” deci … probabil ca era pragmatic (iar nu vorbesc de consecventa si tradare ca oricum nu PNL-ul a fost „calul troian”)

    8. @ Cristi
      1) Nu o căutam neapărat – mă aşteptam doar să aducă o clarificare.
      2) Un astfel de slogan, merită un site pe măsură!
      3) N-am înţeles faza cu combaterea (cred că e de la vreme… 🙁 )
      PS Acum vreo câteva zile comentasem ceva pe blogul tău, apoi comentariul a dispărut, mă cenzurezi :P?

    9. Nope … prima mea reactie a fost la modul de combatere din post: „altfel dar la fel” cu exemple lejere (cu budigai, iepuroi si sarmale). Vorbind strict de slogan consider ca e ceva potential acolo. (insusi faptul ca aici s-a ajuns la comentariu 9 e o dovada ca se poate pune „carnita” pe subiect)

      PS: blogul meu e cam abandonat … si se strang multe spamuri 🙂 si n-am rabdare sa moderez. Chiar eram interesat sa-ti cunosc parerea/parerile si mi-e ciuda ca n-am vazut.

    10. E-adevărat, sloganul îmbie la comentarii, dar cam peste tot au fost negative, inclusiv în zonele altădată prietenoase (side note – asistăm la o campanie mediatică solidă împotriva PD-L).

      Comentariul meu era la postul „Tranşeea-i gata” şi repeta în mare ceea ce am spus la mine:
      – în proporţie de 90% este exclusă o colaborare post electorală PNL-PSD, aşa că nu există un asemenea pol;
      – în momentul de faţă, fiecare este pentru el şi nimeni nu dă atenţie eventualelor căi de apropiere, încercând să-şi maximizeze scorul electoral pentru a putea negocia;
      – bătălia reală – şi singura cu miză din această campanie – este cea între PD şi PNL pentru preluarea dreptei;
      – pariul meu este că PNL va scoate un scor uşor peste PD (23-22) şi pe baza hemoragiei de oameni din PD – chiar azi au preluat o persoană importantă, fostul candidat la CJ Braşov, Puchianu.

    Comments are closed