Zoso aminteşte aici şi aici de criza economică făcând referire la piaţa auto: numărul mare de maşini scoase la vânzare şi numărul de contracte de leasing returnate. Aş mai adăuga unul: numărul din ce în ce mai mare de maşini care „rămân acasă”. În urmă cu câteva luni, parcarea din faţa blocului meu era goală în timpul zilei, la fel şi străduţele din jur. Acum, în cursul zile abia dacă găseşti 10-20 de locuri de parcare libere pe o rază de două străzi dintre blocuri. Şi nu vorbim aici de o zonă de firme, ci exclusiv de locuit. Asta se simte şi în trafic. Sigur, la orele de vârf tot mai este aglomerat, în special pe Crângaşi către Băneasa/Pipera, dar asta mai degrabă gâtuirilor de la Lujerului şi de la Arcul de Triumf pe sensul spre Arcul de Triumf şi la Mareşal Averescu şi la intrarea pe podul Grant pe sensul spre Dr. Taberei-Militari seara. La ieşirea spre Răzoare, în schimb, s-a mai eliberat. Se mai gâtuie un pic la ANEFS şi pe Mircea Vulcănescu, dar nu cine ştie ce. Altfel, în cursul zilei, traficul este mult mai liber. Sunt curios dacă se simte o aglomerare suplimentară în RATB, ceea ce ar fi cât de cât OK, sau pur şi simplu o încetinire a activităţilor economice.
Posted inPoliTichii
sigur nu te plimbi pre mult prin oras ziua. sa vezi 13 septembrie, ghencea, iuliu maniu, unirea. e mult mai aglomerat. nu lasa nimeni nimic acasa. inca 🙂
Ba circul des, inclusiv pe Maniu, Palatul parlamentului, Unirea.
oho…abia asta ar fi criza, sa-si lase oamenii masinile-n parcare ca sa faca economie la banii pe benzina
Domnule draga,
Eu inteleg ca trebuie sa aveti subiecte de scris, dar prea cautati in fund criza asta financiara. In fine, nevermind.
Va invit sub balconul meu din Pantelimon intre opt si zece eiem, fie sa ascultati recitalul de claxoane, fie sa admirati cardurile de masini, fie sa dirijati circulatia. De obicei e o tipa de la Rutiera foarte draguta si originala.
Dar dupa cum spuneam, ce mai conteaza. Parerea mea.
Un sfarsit de saptaman cat mai crizat financiar!
PS
Dragul meu, înainte de a mă lua la mişto, ar fi bine să citeşti ce scriu. Dar când e să ne dăm deştepţi, ce mai contează? Părerea mea.
Faptul ca parcarile au un grad mai ridicat de ocupare se datoreaza CRESTERII numarului TOTAL de masini.
Daca pana acum parcarile se goleau, iar strazile se umpleau, acum exista suficiente masini astfel incat si parcarile si arterele sa fie FULL.
Come on, am inteles ca e campanie, ca de pe seama fraierilor speriati cu crize si bau-bau se castiga rating si/sau voturi, dar e deja obsedanta, redundanta si agansanta povestea cu „criza”.
Realitatea orasului e ANTITEZA discursului „crizat”.
Dragă logica, care este legătura cu politica? A, aveţi sarcină de serviciu, să combateţi pe cei care nu sunt de acord cu indicaţiile preţioase de la Cotroceni… Vezi că până şi el şi-a nuanţat poziţia, „e criză, dar o să scăpăm uşor”. Ar trebui să fii mai atent, că uite-aşa te trezeşti deviaţionist. Până una-alta, citeşte ce am scris aici şi vezi cât de ridicol eşti.
cine este zoso…pun semnul intrebării sau nu? 😛 (hint: uită-te la site-ul lui)
dacă vrei o explicaţie, mai repede o găseşti aici http://www.automarket.ro/stiri/de-ce-nu-scade-pretul-benzinei-in-romania-16119.html
eventual pe ZF sau Wall Street, dacă vrei să o legi de criză 😉
Tot ceea ce voiam să spun este că a crescut numărul maşinilor care rămân acasă şi am legat asta de o oarecare lejeritate în trafic care se observă mai ales prin centru în afara orelor de vârf. La orele de vârf, reducerea se simte destul de puţin, mai ales pe anumite trasee (de exemplu spre Băneasa/Pipera).
Fiind vorba de observaţie personală, nu are cum să fie universal valabilă. Dar coroborat cu observaţiile altor persoane, poate însemna ceva. Dacă cei care utilizau maşinile care rămân acum acasă se regăsesc într-o aglomerare a RATB nu se poate vorbi de criză, ci mai degrabă de o reducere a cheltuielilor mai mult sau mai puţin preventivă. Dacă ea nu se regăseşte, atunci putem vorbi de un semn de criză, în sensul că cei care le foloseau nu mai au unde/de ce să circule cu ele şi, mai devreme sau mai târziu, se vor regăsi şi ele la vânzare/cedare leasing – despre ce vorbeşte Zoso în articolele sale.
PS Totuşi, ce legătură are preţul benzinei cu ce vorbesc eu? Sau continui petrecerea de sâmbătă 😛 ?
Legătura ai făcut-o chiar tu spunând „Aş mai adăuga unul: numărul din ce în ce mai mare de maşini care “rămân acasă”. În urmă cu câteva luni, parcarea din faţa blocului meu era goală în timpul zilei, la fel şi străduţele din jur.”
Economia o face lumea tocmai datorită unui preţ exagerat la benzină. Dacă ajunge benzina de 98 la 3 lei , să vezi cum ies toţi.
Dacă tot s-a nasolit situaţia financiară a multora, aceştia mai repede o lasă în faţa blocului şi merg cu RATB decât să o dea înapoi…nu+i logic?!
Sper că acum ai înţeles 😉
Eu am înţeles, dar nu înţeleg 😛 Adică, preţul benzinei nu a variat în sus astfel încât să determine schimbări comportamentale.
Domnule draga,
NU va ia nimeni la misto. Eu in niciun caz. Daca erati un pro, cutreierati tot Bucuresti-ul si scriati dupa aia. Dupa cum ziceam, nu stiu de ce impresia ca tot ce scrie cineva ar fi la misto. Nu am tangente cu politicul. Incerc sa ma tin departe de toate astea. Am scris in ton cu cele scrise de dvs. Daca am deranjat cu ceva, scuzele mele. Imi mentin totusi parerea. Exagerati.
O seara buna!