Mica ciupeală

În general, nu obişnuiesc să mă mă uit foarte atent pe facturi. Văd suma de plată şi o plătesc. Mai ales că, exceptând una sau două, toate sunt în format electronic şi ceva mai greu de urmărit. Am avut însă surpriza recent să descopăr „mici ciupeli” din partea unor companii de la care nu m-aş fi aşteptat, Romtelecom şi Vodafone. Nu este vorba de sume mari, chiar ridicole, 1 leu la Romtelecom, 1 euro la Vodafone. Dar, adunate de la câteva sute de mii de utilizatori ies sume frumuşele. În ambele cazuri e vorba de „servicii” la un moment dat gratuite care au devenit plătibile fără notificare. Nici într-un caz, nici în celălalt nu am fost avertizat că gratuitatea iniţială va expira şi în ambele cazuri este vorba de servicii nelegate de serviciul comandat de mine. Bănuiesc că nu este vorba de accidente, ci de politici de companie devreme ce situaţiile au fost ceva de genul:

Eu: „Vreau serviciul X”.
Ei: „Sigur, cu cea mai mare plăcere. Şi aveţi şi chestia Y gratuită*!”
Eu: „Mersi.”

* 1-2-3-X luni. Dar asta nu au mai spus şi se regăseşte probabil pe undeva prin zona scrisă cu font de 5 a contractului.

4 Comments

  1. Ionuţ

    Aşa fac unii bani şi nici nu se stresează pentru asta.

  2. mArius

    Si a cui e greseala ca nu a citit textul scris cu 5 cand a semnat ?

  3. @mArius,
    poate te surprinde, dar este vina lor. Conform legii pentru protecţia consumatorilor au obligaţia să prezinte TOATE costurile, iar acestea să fie scrise în contract cu aceleaşi caractere. Când faci o prelungire de contract nu te aştepţi la costuri suplimentare neafişate şi neanunţate. În ambele cazuri NU erau servicii solicitate de mine. La Romtelecom serviciul era bifat „by default” dar nu mi s-a spus că este plătibil, am observat pe factură, la Vodafone nici măcar nu am primit contract 😉

Comments are closed