PD a avut de când a ieşit din Alianţa DA o comunicare publică execrabilă. Comunicate rizibile, teme false, umor involuntar, umor scremut, gafe, vectori de imagine prost aleşi… Într-un moment în care se află în defensivă, pe un val al nemulţumirii generale faţă de guvernarea lor, comunicatorii PD continuă cu greşelile:
- Păstrează ca vectori de comunicare pe Emil Boc şi Elena Udrea, personajele cele mai detestate din partid. În ultima vreme, cei doi sunt exagerat de activi, deşi unul ar trebui să-şi vadă de propria campanie electorală, iar celălalt să facă mai mulţi paşi în spate.
- Teme greşit alese. PD „apără” cota unică „pe care USL vrea să o desfiinţeze”. Asta este de-a dreptul stupid. USL scade impozitele, introducând două cote de impozit mai mici decât cota unică. Apărând „cota unică”, practic PD se pune contra scăderii impozitelor. Cum poţi să faci campanie împotriva scăderii impozitelor???
- Încercarea de victimizare. După modul în care au dispreţuit populaţia şi restul clasei politice cât s-au aflat la putere, încercarea de victimizare nu face decât să enerveze suplimentar sau, din contră, să crească satisfacţia pe ideea „Bine le face!”.
Bonus: „Şi noi vroiam să mărim salariile bugetarilor!!!!!!”
Cu acest mesaj obţii:
– scârba susţinătorilor tăi din mediul privat, care te-au susţinut pe legi neo-liberale.
– 0% din voturile bugetarilor care oricum nu mai au încredere în tine de vreo trei ani.
– mirarea şi amuzamentul nehotărâţilor („dacă puteaţi şi vroiaţi şi ştiţi, de ce n-aţi făcut?”)
Aici şi-au furat-o original, fiindcă a apărut un document care arată că MRU negocia cu FMI 5%!
Dupa ce PD va pierde masiv la Bucuresti (unde Udrea e sefa de organizatie) si – cine stie, daca se trezesc clujenii din noaptea prostiei – si la Cluj (unde candideaza Boc), s-ar putea ca acesti doi principali vectori de comunicare sa fie fortati sa treaca in plan secund. Zic si eu, ca n-am de unde sa stiu.