Profit.ro publică un material în care zice că șeful Skoda face aroganțe cu Dacia.
Realitatea este că și Dacia vrea să fugă de imaginea… Dacia. Sandero la 14.000€ e departe mult de Loganul de 5000€ (care, mă rog, a fost doar ca teasing și oricum nimeni nu l-a cumpărat). Acuma este la prețurile mașinilor din segment, că o subcompactă simplă cu cutie manuală și dotări de bază e în jur de 10-11.000 la toți.
Ideea este, însă, că în Europa nivelul de trai a crescut și nimeni nu mai vrea să cumpere mașini fără aer condiționat, servodirecție, radio, eventual o tabletă pentru hărțile de pe telefon. Plus nebuniile de siguranță impuse de UE și cele „ecologice”, pe care în realitate nu le vrea nimeni dar producătorii auto nu au ce face. Și care costă.
Da, nu știu câte moduri de condus, piele de crocobaur, aer condiționat pe un milion de zone sunt „fițe”. Ideea este că „mașina ieftină” e un mit, pe care nu-l vrea în realitate nimeni, a se vedea eșecul tuturor proiectelor de gen. Mașina este ceva aspirațional, nu poți să aspiri la ceva pentru „săraci”.
De aia și în realitate în țările mai sărace se preferă o mașină de „bogați” SH decât una de săraci nouă.
O să fie interesant pentru că tânăra generație e mult mai pe „sharing is caring”, aproape de visul de aur al comunismului în care nu mai există „proprietate privată”. De aia și se înmulțesc servicii gen Uber/Spark – numai la noi sunt vreo 10 de închiriat mașini sau pseudotaxiuri.
Am mai zis eu, în câțiva ani, proprietarii de mașini vor fi cum sunt azi proprietarii de cai. Un club exclusivist. Iar în loc de marile companii auto vom avea mici ateliere cum sunt „crescătoriile” pentru caii de rasă. Ăsta cred că o să fie proiectul meu pentru pensie. „Creșterea mașinilor”